Skip to content

Criză

14 Decembrie 2011

Un prieten de-al meu, fericit posesor de Logan, și-a cumpărat iPhone, motivând că acesta este telefonul care îi satisface necesitățile. O prietenă de-a mea mi-a propus să cumpărăm numaidecât bilete la un concert care va avea loc tocmai la sfârșitul lui august, motivând că astfel de bilete se  vând foarte repede și nu mai apucăm să luăm. Nu costă decât vreo 300 de lei de persoană. Aud în jur oamenii vorbind despre sărbători, pe care le vor întâmpina fericiți în străinătate. Anul acesta se pare că la modă e… Parisul. Eu dau bani pe care nu-i am pe tot felul de nimicuri. În Paris nu merg, e prea aglomerat.

E criză… Nu glumesc. Nu e de râs.

5 comentarii leave one →
  1. 15 Decembrie 2011 9:33 am

    Cu biletele se poate sa aiba dreptate prietena ta. La evenimentele care chiar merita se vand destul de rapid si risti sa nu mai gasesti unde vrei.

    Care e, totusi, legatura dintre Logan si iPhone? 🙂 Nu poti/nu e ok sa ai o masina „ieftina” si un telefon high-end?
    Am observat, in alta ordine de idei, ca invers se accepta mai usor (masina de 100k euro si telefon de 50 de lei).

    • Stefan Cociodar permalink*
      15 Decembrie 2011 4:27 pm

      În privința iPhone-ului și Logan-ului, îmi pui o întrebare la care ai singur răspuns. Este ca și cum ai spune că ți-ai cumpărat mașina de 100000 euro fiindcă doar ea îți poate satisface necesitățile. În România cel puțin, iPhone-ul rămâne un lux și o fiță, cu atât mai mult în vremuri tulburi cum sunt cele de acum. Indiferent cu ce te-ai ocupa.

      Dar cele scrise încearcă să pună lumina pe ceva mult mai important și mai general. Faptul că nu ne comportăm rațional, mai ales în vemuri în care ne confruntăm cu o situație economică dificilă, de la nivel individual, la nivel global.

      Faptul că oamenii nu se comportă câtuși de puțin rațional în viața de zi cu zi, duce uneori la rezultatele dezastruoase în primul rând pentru ei. Un exemplu cât se poate de relevant sunt acele credite luate fără a fi cu adevărat necesare și care apoi nu au mai putut fi plătite.

      • 19 Decembrie 2011 9:32 am

        Asa cum am discutat si cand ne-am vazut, cred ca paralela asta e putin dusa la extrem. Una e sa-ti iei un „ceva” de 500 de euro, alta e sa iti iei un „altceva” de 100k euro sau de 70k euro.

        „În România cel puțin, iPhone-ul rămâne un lux și o fiță, cu atât mai mult în vremuri tulburi cum sunt cele de acum. Indiferent cu ce te-ai ocupa.”.
        Cu ultima parte nu sunt neaparat de acord. Acest device iti ofera niste avantaje fata de celelalte de acest gen si, daca il folosesti si pentru a produce ceva (de ex il folosesti la job sau te ajuta la un proiect secundar din care tu faci bani), cred ca esti de acord ca devine ceva mai mult decat o fita si un lux.

        Chestia cu creditele luate aiurea nu cred ca mai merita alte comentarii. Cum iti asterni, asa dormi.

  2. 20 Ianuarie 2012 11:46 pm

    „E criză… Nu glumesc. Nu e de râs.” mi se pare încoronarea subiectului. (P.S. Am râs)

  3. Stefan Cociodar permalink*
    21 Ianuarie 2012 12:16 am

    Să-ți fie rușine! 😛

Lasă un răspuns

