Skip to content

Made in China

30 Iunie 2012

Mă pregătesc de duș. În stânga, sub coaste, deasupra șoldului, dau de o etichetă: „Made in China.” Mă gândesc că în 1984, când am apărut eu, în China se produceau lucruri ieftine, de calitate inferioară. Nu ca acum, gadget-uri de sute sau mii de coco, pe care și le dorește toată lumea.

Cam nasol. Asta explică multe în legătură cu mine. Ce pretenții poți avea de la un astfel de obiect?

Dar nu asta mă frământă, mă neliniștește faptul că nu cunosc scopul pentru care am fost creat. Calm, mă uit dacă am venit cu manual. La naiba, e în chineză! Firește…

Cei care mă cunosc de multă vreme, îmi spun Fox. Totuși, nimeni nu pare a ști prea multe despre mine. Ca orice chinezărie, sunt foarte greu de deslușit.

Mă gândesc că „Fox” ar putea fi denumirea unei jucării pentru copii, poate una de pluș. Dar dacă ar fi așa, fetele m-ar strânge la piept și nu ar putea dormi noaptea fără mine. Nu este cazul. Mă și bucur. Nu știu exact din ce cauză, mi-este frică de fete.

Hmm… Deși mă numesc Fox, cu siguranță nu sunt nimic care începe cu „smart”. Nici măcar „smart mop”. Oi fi eu produs ieftin și de calitate inferioară, dar încă n-a reușit nimeni să șteargă pe jos cu mine.

Mă simt bine printre lucruri vechi, în preajma persoanelor în vârstă iar cei tineri mă privesc adesea ca pe un obiect neidentificat. S-ar putea să fiu construit după o schiță foarte veche. În plus, s-ar putea să fiu și second hand. Pe alocuri prezint semne de uzură. Cine m-a folosit, nu a prea avut grijă de mine.

Din vremurile în care eram mai nou, am sperat să fiu un obiect folositor oamenilor. Să le fac viața mai bună, mai frumoasă. Poate să ajut la salvarea unor vieți sau la crearea unor mari opere. Sau cel puțin să stârnesc zâmbete. Ce frumos ar fi să fiu un instrument muzical sau unul de scris! Sau o lanternă care să facă lumină acolo unde este întuneric! Sau un abecedar, sau o numărătoare din aceea veche, să-i ajut pe copii la învățat! Sau un joc, un joc în doi!

Uneori, ceva îmi spune că sunt o armă. Ce gând înfiorător! Aș putea fi o sabie, o suliță, o gioagă sau un arc, un obiect care ucide oameni. Dacă ar fi să fiu într-adevăr o armă, mi-aș dori să fiu un scut. Un scut care să-i apere pe oamenii buni de orice rău.

Orice aș fi, este foarte posibil să mă aștepte o soartă tristă. Cândva, pe vremea când încă nu mi-era frică de fete, una dintre ele mi-a spus că obiectele ca mine nu sfârșesc bine. Probabil întrevedea că, atunci când nu voi mai fi folositor, voi rămâne singur și uitat, aruncat pe undeva.

Cred că știu! Îmi plac fructele. Mai mult ca sigur sunt un storcător de fructe!

*

Vă mulțumesc celor care nu ați uitat că astăzi este ziua mea. M-am mirat că sunteți atât de mulți și mi se pare ușor ironic, ținând cont că mi-am petrecut ziua singur. Apreciez fiecare urare și fiecare gând bun. Încerc, în fiecare an, să nu vă uit pe niciunul. Și chiar dacă uit ce zi este în calendar, puteți fi siguri că nu uit în ce dată este ziua voastră.

Cuvintele frumoase, din suflet, mă bucură mai mult decât cadourile. Țin minte când cineva m-a numit „cavalere” sau când altcineva m-a caracterizat ca fiind „desprins din filmele alb-negru”. Păstrez cu cel mai mare drag un bilețel pe care scrie simplu: „Cu drag, de la tata!”

O prietenă mi-a urat astăzi „La mulți ani, Mr. Miyagi!” She made my day. Mr. Miyagi are multe de făcut în perioada următoare.

5 comentarii leave one →
  1. Stefan Cociodar permalink*
    1 Iulie 2012 12:58 am

    Ziua mea a fost mai lungă cu o secundă…

  2. oti permalink
    1 Iulie 2012 7:10 am

    La multi ani!!!! multe imbratisari si doi pupici!!!!!

  3. 1 Iulie 2012 4:36 pm

    Stefane sa ne traiesti mult si fericit! Astept cu nerabdare urmatoarele articole! 🙂

  4. Stefan Cociodar permalink*
    1 Iulie 2012 5:01 pm

    Mulțumesc, Cosmin! 🙂

Lasă un răspuns

